#kollegialt lärande: Anna-Karin Bengtsson

Anna-Karin Bengtsson1Nu har vi en fantastisk teknik. Jag älskar verkligen den. Bloggen och iPaden är en sådan styrka i undervisningen på SFI och nu efter jul så har jag en officiell blogg på skolan.

När det gäller SFI och undervisningen där så är det verkligen givande och tagande kollegor emellan som utvecklar. Vi byter idéer och blandar nytt och gammalt i undervisningen. Vi stöttar varandra och stöter och blöter och pratar om metoder och arbetssätt. Vi är några kollegor som nu har blogg och vi pratar om våra arbeten och utvecklar undervisningen tillsammans. Vi kommer även ha organiserade träffar angående det. Då är läraryrket som allra bäst när det nya och det gamla möts.

När en undervisning och ett arbetssätt ska utvecklas så blir det ett härligt utbyte av nytt och gammalt samtidigt som det utvecklas och går framåt. När vi nu arbetar fram arbetssätt med hjälp av blogg så utvecklas jag vidare och tittar på det jag använde tidigare i min lärargärning och återgår till böcker som jag använde förut men som fortfarande är aktuella. Jag återgår till det jag från början tyckte var bra. Samtidigt som jag tar in det senaste i undervisningen.

En teknik som är bra ersätter aldrig det mänskliga och en god pedagog är alltid en god pedagog oavsett hjälpmedel. Då vi är olika så fungerar vi som allra bäst och hjälper varandra framåt och utvecklar verksamheten. När kollegialt samarbete är som allra bäst utvecklar det och jag vill bara ha mer av den varan. Att undervisa är det bästa som finns och belöningen är när eleverna når målen och lär sig saker. Då njuter jag och stortrivs.

Anna-Karin Bengtsson

2 thoughts on “#kollegialt lärande: Anna-Karin Bengtsson

  1. Ping: Ett blogginlägg som jag skrivit på skolsmedjan | annakarinbengtsson

Kommentera

